cidaily

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد صنعت مبلمان در روسیه 7 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 7 صفحه


قسمتی از متن .doc :

Russia Furniture

صنعت مبلمان در روسیه

صادرات و واردات مبلمان اداری روسیه، متاثر از کشور و منطقه جغرافیایی می باشد. چوب از قدیمی ترین مصالح استفاده شده ی بشر برای مبلمان می باشد.

طی قرن ها به تدریج مصالح جدیدی مانند: فلز، پلاستیک، ام دی اف و غیره، جایگزین چوب شدند. اما امروزه از آنجائیکه دنیا با مواد متغیر شیمیایی و مضر مواجه است، انسان باید در جستجوی مصالح بی خطر، برای محیط زیست باشد، بنابراین بشر دوباره به چوب روی آورد.

سهم بازار چوب در مبلمان، هر ساله رو به افزایش است، اما اگر ما نگاه دقیقی به بازار مبلمان روسیه داشته باشیم، پی خواهیم برد که این پروسه، به طرز شدیدی در کشور روسیه، رو به پایین است.

یکی از بزرگترین تولید کنان در صنعت مبلمان روسیه است.

“IKEA” چهار سال پیش ، اولین فروشگاهش را در روسیه افتتاح کرد. هنوز سهم فروش برای صنعت چوب مبلمان روسیه خیلی کمتر از اروپا است، و این به آن علت است که تقاضای زیادی برای محصولات چوب مبلمانی به طور ویژه برای روسیه می باشد.

هدف اصلی در این بحث، این است که طراحی یک کارخانه که قادر به تولید مبلمان از چوب باشد در محدوده این شرکت، در روسیه مناسب است.

انتخاب ساخت و ظاهر کلی براساس تحقیق بازار روسیه می باشد. تمامی نیازهای زیست محیطی و فنی، بر اساس مشخصات درونی این شرکت می باشد. تولید مبلمان طراحی شده از نقطه نظرات اقتصادی و فنی باید چک شود.

بیشتر طرح های مبلمان در روسیه، متاثر از نقوش گل و گیاه و برگ است. و همچنین طرح هایی که در داخل مبلمان به عنوان تزئین به کار می رود ( منبت کاری) ، دسته های مبل ها، پشتی صندلی ها، پایه ها و حتی پارچه های به کار رفته در عناصر و جزئیات مبلمان.

طرح هایی با پیچیدگی های زیاد و پر نقش و نگار و استفاده از رنگ های شاد و گرم و استفاده از نقوش هندسی بر روی سطح میز ها. به طور کلی طرح ها و سمبل های موجود در مبلمان روسیه، بسیار پر تجمل و پر نقش و نگار هستند و بیشتر از نقوش گیاهان و گل و بوته الهام گرفته است. استفاده از پارچه های با همان نقوش و همچنین استفاده از تنالیته های رنگی گرم و شادهم در معماری و دکوراسیون داخلی و هم در مبلمان داخلی منازل و موزه ها و کاخ های روسیه.

راش Brish

نام علمی این چوب Faguskhl نام فارسی و بومی راش و مرس و نام انگلیسی آن Beech است.از خواص ظاهری چوب راش درون نامشخص و به رنگ کرم مایل به قرمز است.

دوایر سالیانه فشرده و در نتیجه در مقاطع طولی دارای خطوط کم و بیش مشخص ناشی از آن است. از بارزترین خوصوصیات شاید بتوان به پره های چوبی در مقاطع طولی اشاره کرده که در مقاطع شعاعی به پرمگسو در مقاطع مماسی به دوک معروفند و این پره ها به صورت لکه های قرمز دیده می شوند چه بسا گاهیاین پرمگس های زیبا عیب محسوب می شوند چرا که به عقیده نجاران این بخشهای چوب پس از رنگ کاری سیاه می شوند.گونه راش چوبی نیمه سنگین و دارای بافتی همگن است و تقریبا" مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست .گرد بینه های درجه1 و 2راش در ایران بیشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لایه می رسدو گرده بینه های درجه 3 پس از تبدیل به الوار به بازار تهران (پل چوبی) روانه می شوند.بنا به اطاعات بازار میزان تفاوت قیمت آن در6 ماه نخست در بازار تهران بوده است.به دلیل بافت همگن و درجه سختی مناسب این چوب بیشترین تقاضا را برای خرید به منظور تهیه مبل در بازار دارد.همچنین به دلیل قابلیت آغشتگی با انواع محلولهای حفاظتی بیشترین گونه مصرفی در کارخانه های اشباع است.البته اخیرا" گونه های خارجی راش از طریق آذربایجان وارد ایران شده است که بنا به اعدای مبل سازان و فروشندگان چوب کیفیت چوب راش ایرانی را ندارد ولی به دلیل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها میزان ضایعات کمتری،در امر فرآیند تولید دارد.

توسکا:Alnus

دو گونه توسکای قشلاقی و ییلاقی به نام های علمی Alnus subcordate و glutionose alnus در ایران وجود دارد.نام های محلی توسکا،تسکا و توسه است.چوب درون نامشخص ،رنگ کرم مایل به قرمز،دوایر سالیانه پهن با حدودنسبتا"مشخص و موجدار در مقطع عرضی و پره چوبی آجری شکل قرمز در مقطع شعاعی و دوک های ظریف(پره ها)در مقطع مماسی از خصوصیات ظاهری چوب است.چوبی نیمه سنگین تا سبک است که به دلیل پراخت و رنگ پذیری شکاف خوری و ابزار خوری خوب در صنعت مبلمان مصرف دارد ولی کم دوام بوده که البته در آب دوام قابل توجهی دارد.بیشترین میزان فروش را در بازار چوب فروشان پس از راش را داراست که البته در حال حاضر مهمترین مورد مصرف آن طبق امار موجود در کارخانه جات تخته لایه سازی آن در برابر آب در ساختن بناهای آبی نیز مصرف می شود قیمت چوب توسکا به صورت الواری در سال بوده است.

افرا: maple

این خانواده دارای گونه های مختلفی در ایران است از جمله می توان افرا پلت،افرا شیردار وکیکم را نام برد .بزرگترین و فراوانترین افرای ایران اپلت با نام علمی insigne bossoو نام انگلیسی maple hsاست.این گونه چوب درون نامشخص،چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی دارد.دوایر سالیانه به دلیل فشردگیچوب تابستان در مقطع عرضی کاملا"مشخص و مقطع مماسی نقوش مواج و در مقطع عرضی نقوش رگه ای مانند ایجاد کرده است که پره های چوبی ظریف و قهوه ای رنگ و براق در دو مقطع مختلف طولی به صورت طولی به صورت لکه ها و دوک ها نمایان است.چوبی نیمه سنگین با پرداخت آسان و هم کشیدگی کم باعث شده تا در صنعت مبلمان و روکش گیری جایگاه ویژه ای داشته باشد.

چوب روسی:

واژه چوب روسی در بازار چوب ایران به هر نوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی می شود و کاربرد آن هم چنان تفاوتی نمی کند در حالیکه این چوبه سفید خودشامل گونه های کاملا" متفاوت چون نراد،نوئل و انواع کاجها می شوند.همچنانکه گفته شد یکی از گونه های چوبی که به چوب روسی معروف استabiesیا نراد است که نام رایج آن در دنیا firو aspen است.این چوب فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفید مایل به قرمز،فاقد مجاری سمغی ،راست تار ،سبک ،واکشیدگی وهم کشیدگی کم ،قابلیت ترک خوردن کم هنگام خشک شدن ،بسیار خوش کار ، سمباده خوری خوب ، میخ خوری و پیچ خوری عالی هستند ولی با وجود تمام مزایا به راحتی در مقابل قارج ها درچار مرض لکه آبی یا لکه قرمز می شود و از استحکام آن می کاهد.حشرات نیز علاقه زیادی به لانه گزینی و تخم گذاری در آن دارد و باید توجه داشت که چوبها دارای رگه قرمز به هنگام خشک شدن کاما" تاب برمی دارد.این چوب به علت سبکی و ضریب الاستیته با از بهترین چوب ها برای اسکلت ساختمان هاست .الیاف بلند و خمیر سفید آن در کاغذ سازی مصرف فراوان دارد.در ایران این چوب غا لبا" در صنایع مبلمان استفاده می شوند .

ماهاگونی یا آکاژو:

آکاژو ها به دو دسته آکاژویی آمریکایی و افریقایی تقسیم می شود که اغلب آکاژویی افریقاییی در بازار ایران یافت میشود.نام علمی این گونه khaya inveeuonsisو از خانواد miliaceaاست.نام های محلی متفاوتی در کشور های مختلف آفریقا دارد .درون چوب قرمز رنگ و برون چوب نازک سفید مایل به صورتی رنگ دارد.بافت یکدست و وجود پرمگسهای درخشان و براق که با تغیر جهت نور درخشش متفاوتی دارند از ویژگیهای شاخص این چوب است.در مقطع شعا عی نقوش نواری صذفی و در مقاطع مماسی نقوشی متنوع چون موجی مجعد جناغی دارد. که یکی از پر مصرف ترین چوبهای ئدنیا برای تهیه روکش های قیمتی است.به دلیل هم کشیدگی و واکشیدگی کم در هنگام خشک شدن کمتر دچار عیب می شود.ضربه پزیری خوب،پرداخت عالی ،پیچخوری و میخ خوری بالا از خوصصیات بارز این چوب است ولی رنگ پزیری و واکس خوری باید همراه با بتونه کاری انجام شود.در تهیه روکش و مبل سازی بیشترین مصرف را داراست.به دلیل ضربه پذیری و ضرریبه الاستیسیته بالا در تهیه قایق های بادبانی و تفرحی مناسب است.لازم به ذکر است که چوب های دیگری نیز تحت عنوان آکاژو در بازار دیده می شوند که اسامی واقعی انها سیپو ،کیسپو و ساپلی است.

رنگ طبیعی چوب

چوب گونه های مختلف دارای رنگهای متفاوت می باشد. به طور کلی رنگ چوب یکی از خصوصیات بارز در اکثر گونه های چوبی است . چوب در برابر روشنایی بخشی از طیفهای مرئی نور طبیعی را به خود جذب می کند و بقیه را منعکس می سازد و این نور منعکس شده روی حس بینایی اثر می گزارد و رنگ چوب مشخص می گردد.رنگ چوب در دوام آن ماثر است. رنگ تیره نشان دهنده دوام زیاد چوب است. رنگ تیره چوب از مواد استخراجی چوب ناشی می شود هر چه میزان مواد استخراجی زیاد باشد رنگ چوب نیز تیره تر خواهد شد بر این اساس هر چه چوب تیره تر باشد دوام آن نیز بیشتر خواهد شد.برای جلوکیری از ایجاد تغییر رنگ چوب می توان از موادی نظیر( پلی استر) استفاده نمود

بوی چوب

بو و طعم چوب ناشی از مواد استخراجی فرار در چوب است از این رو چوب تازه قطع شده در ابتدا معطر است و پس از مدتی که در معرض عوامل خارجی قرار گرفت، بوی خود را از دست می دهد به همین دلیل در چوب تازه قطع شده، بوی چوب محسوس تر است . تاثیر بوی چوب در کار برد آن: بوی چوب در تعیین کار برد آن تاثیر به سزایی دارد برای مثال، چوب صدر اسپانیایی به دلیل بوی مطبوعی که دارد برای ساخت جعبه تزیینی و برخی دیگر از سدرها و سروها برای ساخت کمد لباس مورد استفاده قرار می گیرد . بوی چوب در صنعت جعبه های حمل و نقل و سبد سازی و بسته بندی مواد غذایی جزء معایب محسوب می شود، زیرا بوی چوب ممکن است روی بوی مواد غذایی اثر بگذارد.در این گونه موارد چوبهای بدون بو ارجحیت دارند .









سایر محصولات :
تحقیق در مورد صنعت مبلمان در روسیه 7 ص

تحقیق در مورد صنعت مبلمان در روسیه...

دانلود پاورپوینت آماده ارتقاء مدیریت زنجیره عرضه

دانلود پاورپوینت آماده ارتقاء مدیریت زنجیره عرضه...

تحقیق امنیت و ظاهر زیبا در Office12

تحقیق امنیت و ظاهر...

تحقیق درمورد. بررسی کانال ارتباط بی سیم و سیستم های ماهواره ای

تحقیق درمورد. بررسی...

فریم لایه باز لوازم تحریر

فریم لایه باز لوازم تحریر...

دانلود پاورپوینت آماده ازدواج در اسلام

دانلود پاورپوینت آماده...

تحقیق امامت علم نسبت به عمل

تحقیق امامت علم نسبت به عمل...

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی کیفی و توصیفی

دانلود گزارش پیشرفت...

تحقیق درمورد. بررسی عوامل مشترک معماری و موسیقی و پیوستگی های آن

تحقیق درمورد. بررسی عوامل مشترک معماری...

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی کیفی و توصیفی

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی...

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی کیفی و توصیفی

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی...

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی کیفی و توصیفی

دانلود گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی کیفی و...

تحقیق امام محمد غزالی

تحقیق امام محمد غزالی...

تحقیق در مورد صبر و بردباری

تحقیق در مورد صبر و بردباری...

بررسی مشکلات جوانان

بررسی مشکلات جوانان...

تحقیق در مورد صفات خدا در قرآن

تحقیق در مورد صفات خدا...

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق جنسیتی

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق جنسیتی...

تحقیق در مورد صادرات میوه و تره بار

تحقیق در مورد صادرات میوه و...

تحقیق درمورد. بررسی علل و میزان ضایعات آرد و نان های مختلف

تحقیق درمورد. بررسی علل و...

تحقیق در مورد شیر کنترل کننده جریان 9ص

تحقیق در مورد شیر...

تحقیق درباره الکترونیک قدرت

تحقیق درباره الکترونیک قدرت...

تحقیق در مورد شیمی آلی چیست 12 ص

تحقیق در مورد شیمی آلی چیست...

تحقیق امام محمد تقی ع «جواد الائمه »

تحقیق امام محمد تقی ع...

تحقیق در مورد شمع

تحقیق در مورد شمع...

تحقیق در مورد شق القمر معجزه

تحقیق در مورد شق...

تحقیق در مورد شترمرغ

تحقیق در مورد شترمرغ...

تحقیق درمورد. بررسی شعر نو نیمایی

تحقیق درمورد. بررسی شعر نو نیمایی...

تحقیق امام محمد باقر

تحقیق امام محمد باقر...

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق حرفه ای

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق حرفه ای...

تحقیق درباره الکترونیک عمومی

تحقیق درباره الکترونیک عمومی...

تحقیق درمورد. بررسی سیستم های رزور اینترنتی بلیط های اتوبوس بیرون شهری

تحقیق درمورد. بررسی سیستم های رزور اینترنتی...

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق حرفه ای در روانشناسی ورزش

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق حرفه ای...

دانلود پاورپوینت آماده اختلالات_اضطرابی

دانلود پاورپوینت آماده اختلالات_اضطرابی...

تحقیق امام محمد باقر علیه السلام

تحقیق امام محمد باقر علیه السلام...

تحقیق درمورد. بررسی سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش اموزان

تحقیق درمورد. بررسی سواد والدین بر پیشرفت...

تحقیق درباره الکترونیک صنعتی2

تحقیق درباره الکترونیک صنعتی2...

دانلود کار نهایی کارورزی 3

دانلود کار نهایی کارورزی...

دانلود کار نهایی کارورزی 3

دانلود کار نهایی کارورزی 3...

دانلود کار نهایی کارورزی 3

دانلود کار نهایی...

دانلود کار نهایی کارورزی 3

دانلود کار نهایی...

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق حرفه ای 2

دانلود پاورپوینت آماده اخلاق...

برنامه ریزی منابع سازمان

برنامه ریزی منابع سازمان...

تحقیق درمورد. بررسی سطح بهداشت در مدارس

تحقیق درمورد. بررسی سطح بهداشت در مدارس...

تحقیق در مورد سیمای بیابانی

تحقیق در مورد سیمای بیابانی...

تحقیق در مورد شاهدان اعمال

تحقیق در مورد شاهدان اعمال...

تحقیق درباره الکترونیک صنعتی

تحقیق درباره الکترونیک صنعتی...

تحقیق در مورد سیمان کوره ای 13 ص

تحقیق در مورد سیمان کوره ای ...

تحقیق درمورد. بررسی دین زردشت 14 ص

تحقیق درمورد. بررسی دین...

تحقیق در مورد سیلندر

تحقیق در مورد سیلندر...

تحقیق در مورد سیمان

تحقیق در مورد سیمان...

پاورپوینت در مورد انگیزش در کار (جدید و کاربردی)
تحقیق در مورد ماشینکاری سریع 30 صفحه
تحقیق در مورد مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسیون و حقوق ایران 117 ص
تحقیق در مورد مالاریا
تحقیق در مورد معدن چغارت و سه چاهون
تحقیق در مورد شگفتی های قرآن
تحقیق در مورد مالاریا
قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی
تحقیق در مورد جن 21 ص
تحقیق در مورد هدایت و تربیت معلم
تحقیق در مورد خدا
پاورپوینت در مورد انگیزش در کار (جدید و کاربردی)
تحقیق در مورد مرگ
کارآموزی شرکت داده پردازی ایران 21 ص
تحقیق در مورد شیر
تحقیق در مورد جوش MAG
کارآموزی شیمی 222
تحقیق در مورد هرس
تحقیق در مورد کارگزینی
پاورپوینت در مورد گرما و سرما (کاربردی و جدید)
تحقیق در مورد همه چیز درباره برنج
تحقیق در مورد هزینه های سفارش کار
تحقیق در مورد مسأله انسان 30 ص
قانون گریزی
تحقیق در مورد مرکبات دزفول a 200
تحقیق در مورد مسیل شهری چیست
تحقیق در مورد چرب
تحقیق در مورد هرس 16 ص
تحقیق در مورد چرایی تهاجم غرب به حجاب
تحقیق در مورد معجزات پیامبر 11 ص
تحقیق در مورد مسجد جامع شبستر
پاورپوینت در مورد مایعات و جامدات (کاردی و جدید)
تحقیق در مورد مرز میان پنهان و آشکار پولشویی 17 ص
تحقیق در مورد حج 15 ص
پاورپوینت در مورد قلندریه در تاریخ (جدید و کاربردی)
تحقیق در مورد نگهداری میوه ها و سبزیها 19ص
تحقیق در مورد نگار گری و نقاشی مکتب اصفهان و رضا عباسی
تحقیق در مورد چیست ؟ Frame
تحقیق در مورد مدیریت فرایند حوادث 13 ص
پاورپوینت در مورد کمپوست آسان (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کفایت دیالیز (کاربردی و جدید)
تحقیق در مورد نیکاراگوئه
کارآموزی قالبگیری 43ص
کارآموزی سعید البرزی
قالب های شعر فارسی
تحقیق در مورد طراحی سیستم شبکة خدمات پایگاههای اطلاعات 17 ص
تحقیق در مورد شکافهای اجتماعی در ایران
تحقیق در مورد نیشکر 20 ص
تحقیق در مورد نان
پاورپوینت در مورد مخازن نگهداری مایعات و گازها (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد پرتوهای مادون قرمز و مرئی (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مخابرات نوری و فیبر نوری (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مجموعه قوانین وضوابط جاری سازمان بیمه خدمات درمانی (ویزیت و کلیه خدمات سرپایی) (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مبانی طراحی بوژی(مکانیک تماس چرخ و ریل) (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد متابولیسم چربیها (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مباحث ویژه در الکترونیک (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مایعات و جامدات (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد مباحثی در ترمودینامیک تولید آهن (کاردی و جدید)
پاورپوینت در مورد گرما و سرما (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد گاهی گذرا به روند مذاکرات هسته ای (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کنترل کیفی دیسکهای آنتی بیوتیک (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کمپوست آسان (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد گاز کروماتوگرافی (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسکینی و درد (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کفایت دیالیز (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد بیومکانیک فنون ورزشی (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کاشت گلخانه‌ای توت فرنگی (کاربردی و جدید)
پاورپوینت در مورد کاربرد آزمونهای روانیدر صنعت (کاربردی و جدید)

کلمات کلیدی :چوبی نیمه سنگین این چوب رنگ چوب بوی چوب صنع مبلمان مبلمان روسیه گونه های مبلمان روسیه بازار اسفاده مقاطع بیشرین مماسی دارای
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی